Głównym celem tego tematu jest uzupełnienie poradnika/wyłapanie błędów. Mam nadzieje, że wszyscy o tym będą pamiętać
.
Tutorial
Rozwój bohatera
dla początkujących
(by VeiN)
Jeżeli rozpoczynamy dopiero grę w pierwszej kolejności należy rozdysponować punkty rozwoju bohatera. Na początku istotne jest aby bohater posiadał jak najwięcej punktów
dowodzenia (4-5) - od ilości tych punktów zależy ilość jednostek jaką można wprowadzić ze sobą do lokacji specjalnej (do 10 jednostek). Na wstępie często wybierana jest również umiejętność
latania, gdyż w wielu początkowych lokacjach nie ma przeciwników mogących zabić jednostkę latającą (nie posiadają ataku AA) i łatwiej sobie doszkolić na wstępie bohatera.
Za wstępne zdobyte doświadczenie z lokacji specjalnych zwiększamy sobie ilość punktów dowodzenia do maksimum ( 10 punktów) - ułatwi nam to życie, zwiększy możliwość doboru lokacji oraz ilość zdobywanego doświadczenia (więcej jednostek w lokacjach = więcej obrażeń=więcej doświadczenia)
Kolejne punkty rozwoju wrzucamy wedle własnego uznania. Warto jednak wspomnieć, że przynajmniej do drugiej epoki nie warto inwestować w kręgi magii, ponieważ nie ma możliwości zebrania przedmiotów potrzebnych do wykorzystania danego kręgu.
Prócz wymienionych umiejętności podczas pojedynku w lokacjach specjalnych przydają się na wstępie :
- atak i inicjatywa (najbardziej)
- obrona, punkty życia, leczenie (im dalej w las tym ważniejsze)
- bronie białe/palne/miotane/ - maksymalnie do poziomu 3
- Atak AA ( od 2 epoki)
Podczas podróży do lokacji specjalnej można sobie ułatwić życie inwestując w umiejętności:
- czas marszu (ważniejszy)
- mobilność (zależny od jednostek i inwestycji w czas marszu)
(Szybkość zależy od NAJWOLNIEJSZEJ jednostki - w tym również bohatera, dlatego ważniejszy jest czas marszu)
Warto w tym miejscu również wspomnieć, że rola bohatera w lokacjach specjalnych stopniowo rośnie. W epoce kamienia nie jest to aż tak widoczne, ale w kolejnych lvl bohatera jest coraz większy i może mieć decydujący wpływ na powodzenie niektórych lokacji specjalnych.
Typy pancerzy i ataków a dobór jednostek na lokacje specjalne
(by sergio & VeiN):
Przed pójściem do jakiejkolwiek lokacji na podstawie linka do lokacji lub przez wykorzystanie symulatora sprawdzamy statystki przeciwników - jaki posiadają typ opancerzenia i typ ataku. Jest to podstawowa klasyfikacja doboru jednostek do lokacji.
Odnośnie właściwości wszystkich rodzajów ataków oraz pancerzy można przeczytać w koszarach po ustawieniu kursora na ikonce interesującego nas zagadnienia.
Warto wziąć również pod uwagę :
- wartości ataku/obrony
- ilość inicjatywy - czasami mniejszy dmg a większa częstość ataku jest lepsza
- atak przeciwlotniczy przeciwnika - szczególnie niebezpieczny dla bohaterów latających z frontu
Niektóre moby można znaleźć tutaj:
Pomocne tabele
Pomocny jest również wątek:
Ekspedycje, Moby, statystyki i próby.
Gracze zamieszczają w nim linki ze swoich starć, zawsze można się czegoś nauczyć
Dodatkowe info odnośnie wpływu typów ataku na dany pancerz i inne wskazówki
(by Raziel)
Pancerze: (+30% dmg > pancerz > -30% dmg)
Przebijający > Lekki > Sieczny
Sieczny > Średni > Rozrywający
Rozrywający > Ciężki > Przebijający
Bohater > Przebijający, Sieczny, Rozrywający (pancerz > -10% dmg)
Ataki: (-30% dmg > atak > +30% dmg)
Ciężki > Przebijający > Lekki
Lekki > Sieczny > Średni
Średni > Rozrywający > Ciężki
Bohater > Przebijający, Sieczny, Rozrywający (atak > +10% dmg)
Jednostki atakują losowo. Mogą zaatakować tego na kogo mają najlepsze obrażenia jak i tego na kogo mają najniższe obrażenia. Każda jednostka wykonuje swoje ataki w 1 slot, czyli jeżeli masz 3 dzikich to mogą zaatakować 3 różne sloty, 1 slot raz i 2 dwa razy lub 1 trzy razy. Jeżeli jednostka ma więcej niż jeden atak na turę (dzięki inicjatywie) to wszystkie idą w ten sam slot.
Co wpływa na wyniki pojedynków w lokacjach specjalnych ?
(by VeiN)
1.) Bohater:
- Klasa bohatera - bonusy do jednostek
- Poziom (wpływ na bonusy dla jednostek) i rozdysponowanie punktów (w tym min latanie lub nielatanie)
- Umiejscowienie bohatera w armii (tył lub front)
- Umiejscowienie bohatera w armii (tył lub front)
2.) Jednostki - ilość i rodzaj (ich umiejętności)
3.) Technologie mające wpływ na umiejętności i statystyki jednostek
4.) Losowość m.in.:
- wygenerowanie jednej z 3 poziomów trudności przeciwników (obrońca/strażnik/gwardzista)
- losowanie w pewnym przedziale ilości jednostek przeciwników
- losowy atak/trafienie na jednostkę