You are not logged in.

Dear visitor, welcome to Oficjalne Forum - Time Edge - Czas Wojny. If this is your first visit here, please read the Help. It explains in detail how this page works. To use all features of this page, you should consider registering. Please use the registration form, to register here or read more information about the registration process. If you are already registered, please login here.

sergo

Trainee

  • "sergo" started this thread

Posts: 54

Location: far far away

  • Send private message

1

Saturday, June 7th 2008, 9:23pm

Lokacje specjalne - z czym to jesc ? [TUTORIAL]

Głównym celem tego tematu jest uzupełnienie poradnika/wyłapanie błędów. Mam nadzieje, że wszyscy o tym będą pamiętać :).

Tutorial

Rozwój bohatera
dla początkujących
(by VeiN)

Jeżeli rozpoczynamy dopiero grę w pierwszej kolejności należy rozdysponować punkty rozwoju bohatera. Na początku istotne jest aby bohater posiadał jak najwięcej punktów dowodzenia (4-5) - od ilości tych punktów zależy ilość jednostek jaką można wprowadzić ze sobą do lokacji specjalnej (do 10 jednostek). Na wstępie często wybierana jest również umiejętność latania, gdyż w wielu początkowych lokacjach nie ma przeciwników mogących zabić jednostkę latającą (nie posiadają ataku AA) i łatwiej sobie doszkolić na wstępie bohatera.

Za wstępne zdobyte doświadczenie z lokacji specjalnych zwiększamy sobie ilość punktów dowodzenia do maksimum ( 10 punktów) - ułatwi nam to życie, zwiększy możliwość doboru lokacji oraz ilość zdobywanego doświadczenia (więcej jednostek w lokacjach = więcej obrażeń=więcej doświadczenia)

Kolejne punkty rozwoju wrzucamy wedle własnego uznania. Warto jednak wspomnieć, że przynajmniej do drugiej epoki nie warto inwestować w kręgi magii, ponieważ nie ma możliwości zebrania przedmiotów potrzebnych do wykorzystania danego kręgu.
Prócz wymienionych umiejętności podczas pojedynku w lokacjach specjalnych przydają się na wstępie :
- atak i inicjatywa (najbardziej)
- obrona, punkty życia, leczenie (im dalej w las tym ważniejsze)
- bronie białe/palne/miotane/ - maksymalnie do poziomu 3
- Atak AA ( od 2 epoki)

Podczas podróży do lokacji specjalnej można sobie ułatwić życie inwestując w umiejętności:
- czas marszu (ważniejszy)
- mobilność (zależny od jednostek i inwestycji w czas marszu)
(Szybkość zależy od NAJWOLNIEJSZEJ jednostki - w tym również bohatera, dlatego ważniejszy jest czas marszu)

Warto w tym miejscu również wspomnieć, że rola bohatera w lokacjach specjalnych stopniowo rośnie. W epoce kamienia nie jest to aż tak widoczne, ale w kolejnych lvl bohatera jest coraz większy i może mieć decydujący wpływ na powodzenie niektórych lokacji specjalnych.


Typy pancerzy i ataków a dobór jednostek na lokacje specjalne
(by sergio & VeiN):

Przed pójściem do jakiejkolwiek lokacji na podstawie linka do lokacji lub przez wykorzystanie symulatora sprawdzamy statystki przeciwników - jaki posiadają typ opancerzenia i typ ataku. Jest to podstawowa klasyfikacja doboru jednostek do lokacji.
Odnośnie właściwości wszystkich rodzajów ataków oraz pancerzy można przeczytać w koszarach po ustawieniu kursora na ikonce interesującego nas zagadnienia.

Warto wziąć również pod uwagę :
- wartości ataku/obrony
- ilość inicjatywy - czasami mniejszy dmg a większa częstość ataku jest lepsza
- atak przeciwlotniczy przeciwnika - szczególnie niebezpieczny dla bohaterów latających z frontu
Niektóre moby można znaleźć tutaj: Pomocne tabele
Pomocny jest również wątek: Ekspedycje, Moby, statystyki i próby.
Gracze zamieszczają w nim linki ze swoich starć, zawsze można się czegoś nauczyć ;)

Dodatkowe info odnośnie wpływu typów ataku na dany pancerz i inne wskazówki
(by Raziel)

Pancerze: (+30% dmg > pancerz > -30% dmg)
Przebijający > Lekki > Sieczny
Sieczny > Średni > Rozrywający
Rozrywający > Ciężki > Przebijający
Bohater > Przebijający, Sieczny, Rozrywający (pancerz > -10% dmg)

Ataki: (-30% dmg > atak > +30% dmg)
Ciężki > Przebijający > Lekki
Lekki > Sieczny > Średni
Średni > Rozrywający > Ciężki
Bohater > Przebijający, Sieczny, Rozrywający (atak > +10% dmg)

Jednostki atakują losowo. Mogą zaatakować tego na kogo mają najlepsze obrażenia jak i tego na kogo mają najniższe obrażenia. Każda jednostka wykonuje swoje ataki w 1 slot, czyli jeżeli masz 3 dzikich to mogą zaatakować 3 różne sloty, 1 slot raz i 2 dwa razy lub 1 trzy razy. Jeżeli jednostka ma więcej niż jeden atak na turę (dzięki inicjatywie) to wszystkie idą w ten sam slot.

Co wpływa na wyniki pojedynków w lokacjach specjalnych ?
(by VeiN)

1.) Bohater:
  • Klasa bohatera - bonusy do jednostek
  • Poziom (wpływ na bonusy dla jednostek) i rozdysponowanie punktów (w tym min latanie lub nielatanie)
  • Umiejscowienie bohatera w armii (tył lub front)
  • Umiejscowienie bohatera w armii (tył lub front)
2.) Jednostki - ilość i rodzaj (ich umiejętności)

3.) Technologie mające wpływ na umiejętności i statystyki jednostek

4.) Losowość m.in.:
  • wygenerowanie jednej z 3 poziomów trudności przeciwników (obrońca/strażnik/gwardzista)
  • losowanie w pewnym przedziale ilości jednostek przeciwników
  • losowy atak/trafienie na jednostkę

This post has been edited 33 times, last edit by "VeiN" (Jan 3rd 2009, 8:48pm)


2

Thursday, August 5th 2010, 12:50pm

wrzuccie ktos link z fenriego i J.Cesarza z zaliczenia z Demonem

Alien

Intermediate

Posts: 392

Location: Kraków

  • Send private message

3

Thursday, August 5th 2010, 12:59pm


4

Tuesday, January 29th 2013, 4:51pm

to nie działa,jest coś innego?